Mapy Google - kreator ścieżek - eksportowanie do formatu KML

| 0 komentarzy
W poprzednim poście uzupełniliśmy edytor o możliwość usuwania punktów z linii. Tym razem zaprezentuję format KML, dość popularny w różnych produktach Google'a (m.in. Google Earth, Google Maps), jako możliwy sposób przechowywania/eksportowania danych z kreatora.

Mapy Google - kreator ścieżek - usuwanie punktów ze ścieżki

| 0 komentarzy
Przedwczoraj przedstawiłem aplikację, która pozwala wygenerować linię. Dobry edytor powinien mieć także możliwość usuwania poszczególnych punktów w linii. Dodatkowo zdarzenie usuwania punktu powinno być podczepione do prawego przycisku myszy, tak jak w niektórych programach graficznych.

Mapy Google - kreator ścieżek

| 2 komentarzy
API dołączone do map Googla umożliwia łatwe zbudowanie kreatora ścieżek (linii - GPolyline) oraz wielokątów (GPolygon). Metody dołączone od wersji 2.111 - enableDrawing oraz enableEditing tworzą praktycznie całe środowisko do składania ścieżek. Pozostaje jedynie dorobić opcje wyświetlania współrzędnych w taki sposób, aby można było je wykorzystać w kolejnej aplikacji.

jQuery 1.4 - co nowego - przykłady cz. 1

| 0 komentarzy
Na czwarte urodziny frameworku jQuery wydano jego nową wersję 1.4. Z największych nowości to ponownie wzrost wydajności (choć niektórzy donoszą, że na pewnych platformach jQuery 1.4 nie zawsze jest szybszy), nadawanie zdarzeń metodą live(), nowe metody wyszukiwania węzłów - *Until oraz closest, wbudowana obsługa easing'ów (które opisywałem we wpisie ...).

TabNavigator, creationPolicy we Flexie

| 0 komentarzy
Pisząc ostatnio aplikację we Flexie/AIR'ze zauważyłem, że stosując komponent TabNavigator nie mam dostępu do obiektów, które znajdują się na innych niż domyślna zakładka. Wówczas pojawia się błąd Error #1009: Cannot access a property or method of a null object reference. Intuicyjnie wyczuwa się, że obiekty te są tworzone dynamicznie podczas otwierania zakładki, stąd brak do nich dostępu.

Prosta choinka w WebGL

| 1 komentarzy
Praktycznie wszystkie normalne przeglądarki wspierają już element <canvas> umożliwiający rysowanie na wirtualnym płótnie wykonując komendy javascriptowe. Jednak wszystkie elementy były z założenia modelami 2D, tak więc możliwości 3D były przede wszystkim ograniczone wydajnościowo. Obecnie trwają prace nad opracowaniem modelu 3D dostępnego z poziomu przeglądarki opartego właśnie o element <canvas> - a budowanego na podstawie OpenGL. Postanowiłem więc przetestować działanie WebGL-a budując prosty model świątecznej choinki :)