Praktycznie wszystkie normalne przeglądarki wspierają już element <canvas> umożliwiający rysowanie na wirtualnym płótnie wykonując komendy javascriptowe. Jednak wszystkie elementy były z założenia modelami 2D, tak więc możliwości 3D były przede wszystkim ograniczone wydajnościowo. Obecnie trwają prace nad opracowaniem modelu 3D dostępnego z poziomu przeglądarki opartego właśnie o element <canvas> - a budowanego na podstawie OpenGL. Postanowiłem więc przetestować działanie WebGL-a budując prosty model świątecznej choinki :)
Poniżej wygenerowany model choinki. Jeżeli posiadacie przeglądarkę z wbudowaną obsługą WebGL'a to automatycznie obrazek zostanie zastąpiony wygenerowanym obrazkiem.
Choinka opiera się na trzech stożkach, z których każdy składa się z 90 trójkątów oraz 3 bombek (sfer) zbudowanych zgodnie z tutorialem.
Wszystkich zainteresowanych tworzeniem w WebGL-u zachęcam do odwiedzenia strony z tutorialami: http://learningwebgl.com/blog/?page_id=1217. Myślę, że umieszczona tam zawartość wyczerpuje zakres materiału potrzebny do startu w tej technologii.
Myślę, że już wkrótce postaram się o przygotowanie krótkiego wprowadzenia po polsku do technologii WebGL - tym razem wpis pozostanie bez skomentowanego kodu :)
1 komentarz:
gdyby jeszcze dzialala (Chrome 9)
Prześlij komentarz