Model domku najlepiej zacząć od ścian - jeżeli domek ma być z ukośnym dachem to wówczas z dwóch naprzeciwległych ścian musimy podwyższyć środek tak, aby można było na nim położyć dach. W ten sposób uzyskujemy sześć wierzchołków do zdefiniowania.
<Placemark> <styleUrl>#liniasciana</styleUrl> <LineString> <extrude>1</extrude> <altitudeMode>absolute</altitudeMode> <coordinates> 16.353,50.373,820 16.3525,50.373,850 16.352,50.373,820 16.352,50.374,820 16.3525,50.374,850 16.353,50.374,820 16.353,50.373,820 </coordinates> </LineString> </Placemark>Następnie definiujemy dach jako dwie płaszczyzny (Polygon). Dach można nieco przedłużyć i rozszerzyć w stosunku do ścian (żeby deszcz nie lał się po ścianach ;)). Pamiętajmy, że środek dachu stanowi wspólną część dla obu części dachu - dlatego linię łączącą możemy narysować tylko raz.
<!-- jedna część dachu --> <Placemark> <styleUrl>#liniasciana</styleUrl> <Polygon> <altitudeMode>absolute</altitudeMode> <outerBoundaryIs> <LinearRing> <coordinates> 16.3531,50.37295,815 16.3525,50.37295,850 16.3525,50.37405,850 16.3531,50.37405,815 16.3531,50.37295,815 </coordinates> </LinearRing> </outerBoundaryIs> </Polygon> </Placemark> <!-- druga część dachu --> <Placemark> <styleUrl>#liniasciana</styleUrl> <Polygon> <altitudeMode>absolute</altitudeMode> <outerBoundaryIs> <LinearRing> <coordinates> 16.3525,50.37405,850 16.3519,50.37405,815 16.3519,50.37295,815 16.3525,50.37295,850 </coordinates> </LinearRing> </outerBoundaryIs> </Polygon> </Placemark>Zbierając wszystko razem - mamy prosty sposób na domek w górach.
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <kml xmlns="http://www.opengis.net/kml/2.2"> <Document> <Style id="liniasciana"> <LineStyle> <color>7f00ffff</color> <width>2</width> </LineStyle> <PolyStyle> <color>7f00ff00</color> </PolyStyle> </Style> <Placemark> <styleUrl>#liniasciana</styleUrl> <LineString> <extrude>1</extrude> <altitudeMode>absolute</altitudeMode> <coordinates> 16.353,50.373,820 16.3525,50.373,850 16.352,50.373,820 16.352,50.374,820 16.3525,50.374,850 16.353,50.374,820 16.353,50.373,820 </coordinates> </LineString> </Placemark> <Placemark> <styleUrl>#liniasciana</styleUrl> <Polygon> <altitudeMode>absolute</altitudeMode> <outerBoundaryIs> <LinearRing> <coordinates> 16.3531,50.37295,815 16.3525,50.37295,850 16.3525,50.37405,850 16.3531,50.37405,815 16.3531,50.37295,815 </coordinates> </LinearRing> </outerBoundaryIs> </Polygon> </Placemark> <Placemark> <styleUrl>#liniasciana</styleUrl> <Polygon> <altitudeMode>absolute</altitudeMode> <outerBoundaryIs> <LinearRing> <coordinates> 16.3525,50.37405,850 16.3519,50.37405,815 16.3519,50.37295,815 16.3525,50.37295,850 </coordinates> </LinearRing> </outerBoundaryIs> </Polygon> </Placemark> </Document> </kml>A oto przykładowy generator domków - wystarczy kliknąć, a nowy domek zostanie stworzony.
Zachęcam też do skorzystania z bardziej rozbudowanego kreatora domków - wraz z generowaniem struktury KML'owej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz