
Model domku najlepiej zacząć od ścian - jeżeli domek ma być z ukośnym dachem to wówczas z dwóch naprzeciwległych ścian musimy podwyższyć środek tak, aby można było na nim położyć dach. W ten sposób uzyskujemy sześć wierzchołków do zdefiniowania.
<Placemark>
<styleUrl>#liniasciana</styleUrl>
<LineString>
<extrude>1</extrude>
<altitudeMode>absolute</altitudeMode>
<coordinates>
16.353,50.373,820
16.3525,50.373,850
16.352,50.373,820
16.352,50.374,820
16.3525,50.374,850
16.353,50.374,820
16.353,50.373,820
</coordinates>
</LineString>
</Placemark>
Następnie definiujemy dach jako dwie płaszczyzny (Polygon). Dach można nieco przedłużyć i rozszerzyć w stosunku do ścian (żeby deszcz nie lał się po ścianach ;)). Pamiętajmy, że środek dachu stanowi wspólną część dla obu części dachu - dlatego linię łączącą możemy narysować tylko raz.<!-- jedna część dachu -->
<Placemark>
<styleUrl>#liniasciana</styleUrl>
<Polygon>
<altitudeMode>absolute</altitudeMode>
<outerBoundaryIs>
<LinearRing>
<coordinates>
16.3531,50.37295,815
16.3525,50.37295,850
16.3525,50.37405,850
16.3531,50.37405,815
16.3531,50.37295,815
</coordinates>
</LinearRing>
</outerBoundaryIs>
</Polygon>
</Placemark>
<!-- druga część dachu -->
<Placemark>
<styleUrl>#liniasciana</styleUrl>
<Polygon>
<altitudeMode>absolute</altitudeMode>
<outerBoundaryIs>
<LinearRing>
<coordinates>
16.3525,50.37405,850
16.3519,50.37405,815
16.3519,50.37295,815
16.3525,50.37295,850
</coordinates>
</LinearRing>
</outerBoundaryIs>
</Polygon>
</Placemark>
Zbierając wszystko razem - mamy prosty sposób na domek w górach.<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<kml xmlns="http://www.opengis.net/kml/2.2">
<Document>
<Style id="liniasciana">
<LineStyle>
<color>7f00ffff</color>
<width>2</width>
</LineStyle>
<PolyStyle>
<color>7f00ff00</color>
</PolyStyle>
</Style>
<Placemark>
<styleUrl>#liniasciana</styleUrl>
<LineString>
<extrude>1</extrude>
<altitudeMode>absolute</altitudeMode>
<coordinates>
16.353,50.373,820
16.3525,50.373,850
16.352,50.373,820
16.352,50.374,820
16.3525,50.374,850
16.353,50.374,820
16.353,50.373,820
</coordinates>
</LineString>
</Placemark>
<Placemark>
<styleUrl>#liniasciana</styleUrl>
<Polygon>
<altitudeMode>absolute</altitudeMode>
<outerBoundaryIs>
<LinearRing>
<coordinates>
16.3531,50.37295,815
16.3525,50.37295,850
16.3525,50.37405,850
16.3531,50.37405,815
16.3531,50.37295,815
</coordinates>
</LinearRing>
</outerBoundaryIs>
</Polygon>
</Placemark>
<Placemark>
<styleUrl>#liniasciana</styleUrl>
<Polygon>
<altitudeMode>absolute</altitudeMode>
<outerBoundaryIs>
<LinearRing>
<coordinates>
16.3525,50.37405,850
16.3519,50.37405,815
16.3519,50.37295,815
16.3525,50.37295,850
</coordinates>
</LinearRing>
</outerBoundaryIs>
</Polygon>
</Placemark>
</Document>
</kml>
A oto przykładowy generator domków - wystarczy kliknąć, a nowy domek zostanie stworzony.Zachęcam też do skorzystania z bardziej rozbudowanego kreatora domków - wraz z generowaniem struktury KML'owej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz