Jak zrobić domek w KML

Google Earth pozwala generować obiekty 3D na podstawie linii. Dzięki temu możemy utworzyć modele ścian, ogrodzeń, wyciągów narciarskich czy innych prostych modeli. Dodatkowo wykorzystując obiekt Polygon możemy uzupełnić model 3D o płaszczyzny poziomy i utworzyć na ich podstawie np. model domku.


Model domku najlepiej zacząć od ścian - jeżeli domek ma być z ukośnym dachem to wówczas z dwóch naprzeciwległych ścian musimy podwyższyć środek tak, aby można było na nim położyć dach. W ten sposób uzyskujemy sześć wierzchołków do zdefiniowania.
<Placemark>
  <styleUrl>#liniasciana</styleUrl>
  <LineString>
    <extrude>1</extrude>
    <altitudeMode>absolute</altitudeMode>
    <coordinates>
      16.353,50.373,820
      16.3525,50.373,850
      16.352,50.373,820
      16.352,50.374,820
      16.3525,50.374,850
      16.353,50.374,820
      16.353,50.373,820
    </coordinates>
  </LineString>
</Placemark>
Następnie definiujemy dach jako dwie płaszczyzny (Polygon). Dach można nieco przedłużyć i rozszerzyć w stosunku do ścian (żeby deszcz nie lał się po ścianach ;)). Pamiętajmy, że środek dachu stanowi wspólną część dla obu części dachu - dlatego linię łączącą możemy narysować tylko raz.
<!-- jedna część dachu -->
<Placemark>
  <styleUrl>#liniasciana</styleUrl>
  <Polygon>      
    <altitudeMode>absolute</altitudeMode>
    <outerBoundaryIs>
      <LinearRing>
        <coordinates>
        16.3531,50.37295,815
        16.3525,50.37295,850
        16.3525,50.37405,850
        16.3531,50.37405,815
        16.3531,50.37295,815
        </coordinates>
      </LinearRing>
    </outerBoundaryIs>
  </Polygon>
</Placemark>
<!-- druga część dachu -->
<Placemark>
  <styleUrl>#liniasciana</styleUrl>
  <Polygon>      
    <altitudeMode>absolute</altitudeMode>
    <outerBoundaryIs>
      <LinearRing>
        <coordinates>
        16.3525,50.37405,850
        16.3519,50.37405,815
        16.3519,50.37295,815
        16.3525,50.37295,850
        </coordinates>
      </LinearRing>
    </outerBoundaryIs>
  </Polygon>    
</Placemark>
Zbierając wszystko razem - mamy prosty sposób na domek w górach.
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<kml xmlns="http://www.opengis.net/kml/2.2">
  <Document>
    <Style id="liniasciana">
      <LineStyle>
        <color>7f00ffff</color>
        <width>2</width>
      </LineStyle>
      <PolyStyle>
        <color>7f00ff00</color>
      </PolyStyle>
    </Style>
    <Placemark>
      <styleUrl>#liniasciana</styleUrl>
      <LineString>
        <extrude>1</extrude>
        <altitudeMode>absolute</altitudeMode>
        <coordinates>
          16.353,50.373,820
          16.3525,50.373,850
          16.352,50.373,820
          16.352,50.374,820
          16.3525,50.374,850
          16.353,50.374,820
          16.353,50.373,820
        </coordinates>
      </LineString>
    </Placemark>
    <Placemark>
      <styleUrl>#liniasciana</styleUrl>
      <Polygon>      
        <altitudeMode>absolute</altitudeMode>
        <outerBoundaryIs>
          <LinearRing>
            <coordinates>
            16.3531,50.37295,815
            16.3525,50.37295,850
            16.3525,50.37405,850
            16.3531,50.37405,815
            16.3531,50.37295,815
            </coordinates>
          </LinearRing>
        </outerBoundaryIs>
      </Polygon>
    </Placemark>
    <Placemark>
      <styleUrl>#liniasciana</styleUrl>
      <Polygon>      
        <altitudeMode>absolute</altitudeMode>
        <outerBoundaryIs>
          <LinearRing>
            <coordinates>
            16.3525,50.37405,850
            16.3519,50.37405,815
            16.3519,50.37295,815
            16.3525,50.37295,850
            </coordinates>
          </LinearRing>
        </outerBoundaryIs>
      </Polygon>    
    </Placemark>
  </Document>
</kml>
A oto przykładowy generator domków - wystarczy kliknąć, a nowy domek zostanie stworzony.


Zachęcam też do skorzystania z bardziej rozbudowanego kreatora domków - wraz z generowaniem struktury KML'owej.

Prześlij dalej:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz