Super Browser 2 Turbo HD Remix: Introduction to HTML5 Game Development
Prezentacja o tworzeniu gier. Seth Ladd przedstawia od podstaw jak zaimplementować grę w JavaScript'cie. Idealna prezentacja obejmująca zarówno zagadanienia związane z implementacją linii czasu, a także z licznymi optymalizacjami/cache'owaniem i innymi czynnikami pozytywnie wpływającymi na ilość klatek na sekundę. Warto obejrzeć, chociaż sama prezentacja może wielu wystarczyć.
Slajdy / Prezentacja: http://io-2011-html5-games-hr.appspot.com/
HTML5 & What's Next
HTML5 to nowość. Brakuje jeszcze zatwierdzonej specyfikacji, a mimo to nowe pomysły są wciąż zgłaszane. Google zaprezentował swoją wizję przyszłości internetu - zarówno w zakresie HTML5, CSSów przyszłości itd. Przy okazji chciałem także polecić niezłe zestawienie atrybutów "CSS przyszłości" dostępnych z reguły tylko w wybranych przeglądarkach (czyt. w Chrome lub w Firefox) na Smashing Magazine.
HTML5 Showcase for Web Developers: The Wow and the How
Prezentacja przedstawia trzy główne tematy: dostęp do plików, grafika oraz dźwięk. Może nasuwać się przypuszczenie, że silny rozwój tych elementów jest związany głównie z wypuszczeniem Chrome OS (szczególnie Files API) - ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wykorzystać te nowe możliwości na stronach internetowych.
Widać też niezłe przygotowanie Chrome'a pod gry komputerowe - nowe możliwości w grafice, a przede wszystkim w edycji i analizie dźwięku. W końcu gry 3D będą wymagały modulacji dźwięku (chociażby w celu zlokalizowania miejsca źródła dzwięku - takiego jak strzały).
Polecam obejrzeć prezentację z YouTube'a, ponieważ pełna wersja slajdów jest dostępna tylko dla developerskiej wersji Chrome'a, a także sposób prowadzenia prezentacji prowadzi do dużo lepszego zrozumienia tematu.
Slajdy / Prezentacja: http://www.htmlfivewow.com/
YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WlwY6_W4VG8
Opis: http://www.google.com/events/io/2011/sessions/html5-showcase-for-web-developers-the-wow-and-the-how.html
Widać też niezłe przygotowanie Chrome'a pod gry komputerowe - nowe możliwości w grafice, a przede wszystkim w edycji i analizie dźwięku. W końcu gry 3D będą wymagały modulacji dźwięku (chociażby w celu zlokalizowania miejsca źródła dzwięku - takiego jak strzały).
Polecam obejrzeć prezentację z YouTube'a, ponieważ pełna wersja slajdów jest dostępna tylko dla developerskiej wersji Chrome'a, a także sposób prowadzenia prezentacji prowadzi do dużo lepszego zrozumienia tematu.
Slajdy / Prezentacja: http://www.htmlfivewow.com/
YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WlwY6_W4VG8
Opis: http://www.google.com/events/io/2011/sessions/html5-showcase-for-web-developers-the-wow-and-the-how.html
Web Fonts are changing the Web. Learn why.
Od czasu otwarcia przez Google usługi Web Fonts ilość stron zawierających inne czcionki niż standardowy zestaw czcionek systemowych zdecydowanie się powiększył - przynajmniej wg moich informacji. (Podobno nie czcionki a fonty - tutaj będę stosował jednak tłumaczenie stosowane w komputerach, gdzie wybieramy czcionkę).
Prezentacja przedstawia po krótce metody obejścia problemów z używaniem niesystemowej czcionki, tłumaczy motywację stosowania innych czcionek niż Tahoma i Arial, metody osadzania czcionek na stronach WWW, po czym przechodzi do usługi Web Fonts. Prezentowane są nowe możliwości usługi jak ograniczanie wielkości zestawu z czcionkami czy wciąż rozbudowująca się biblioteka fontów.
1 komentarz:
Chciałbym tylko napomknąć że Setha będzie można zobaczyć we wrześniu w Warszawie na onGameStart - http://ongamestart.com
Prześlij komentarz